Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć by uzyskać najlepsze efekty?

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć by uzyskać najlepsze efekty?
Ocena

Mięśnie pośladków odgrywają znacząca role podczas chodzenia, biegania czy jazdy na nartach. Są najmniej docenianą grupą mięśni w aspekcie fizycznym, a odpowiada za naturalne procesy poruszania się.

Szczególną uwagę kieruje się do ich treningu podczas rehabilitacji po zabiegach przeszczepu więzadeł krzyżowych. Mięśnie w ciele człowieka złożone są z włókien wolnokurczliwych. Proporcje tych włókien w mięśniach są zależne od genetyki, a także od formy aktywności fizycznej, jaką stosujemy, ponieważ od formy konkretnego treningu proporcje włókien mogą się różnić. Mięśnie pośladkowe większości ludzi są złożone z włókien wolno i szybkokurczliwych. Włókna potrzebują długotrwałego wysiłku, a szybkokurczliwe treningu o małej liczbie powtórzeń z większym obciążeniem. W związku z tym pośladki mogą urosnąć zarówno po treningu siłowym jak i wytrzymałościowym.

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć

Prostym i popularnym ćwiczeniem na mięśnie pośladkowe są nożyce boczne. Kładziemy się na podłodze, tułów mamy podparty na łokciu. Noga znajdująca się niżej jest ugięta w kolanie pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Noga położona wyżej jest prosta i unoszona do góry z lekkim przechyleniem w tył, czyli w kierunku pośladka. Ćwiczenie wymaga dziesięciu powtórzeń w czterech seriach. Do drugiego ćwiczenia potrzebna będzie guma bądź taśma elastyczna do wiązania. Gumę bądź taśmę umieszczamy od razu nad kolanami, gdzie kolana w trakcie stania mogą mieć rozwarcie maksimum dziesięć centymetrów. Schodzimy do półprzysiadu w zgiętych kolanach, wypinamy pośladki, prostujemy plecy, następnie krokiem bocznym przestawiamy lewą nogę o czterdzieści centymetrów i dostawiamy prawą nogę. Po kilku bocznych krokach, czynność tę powtarzamy nogą prawą,a lewą dostawiamy. Dwie minuty ćwiczenia dziennie zupełnie wystarczą, jeśli uzupełniamy trening innymi ćwiczeniami.

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć

Nie trzeba zapominać, że pośladki to należą do gry mięśni ćwiczących podczas przysiadów bądź zwykłego chodzenia. Można ją przeciążyć w prosty sposób, a kontuzje są bardzo bolesne i niepraktyczne. Zalecany jest dwudniowy odpoczynek po mocnym treningu. Aby powiększyć pośladki, należy wykonywać ćwiczenia siłowe pobudzające mięsień pośladkowy wielki, średni i mały. Są one niezwykle i odporne na zmęczenie, dlatego też by je pobudzić, trzeba konkretnego bodźca do wzrostu anabolicznego – czyli po prostu rozrostu mięśni. Jednak nie tylko taka forma ćwiczeń będzie odpowiadała za rozrost pośladków.